woensdag 19 september 2007

On the search for Kutiyattam teachers!

Hi!
this morning at 6.30, Ewa and I arrived in Cheruthuruthi by train. This is the village where Kalamandalam(http://www.kalamandalam.org/), a school for most Indian traditional arts (dance, theatre,music), where Ewa studies bharatanatyam, indian classical dance. You can find the place on google earth. I'd say that we`re surrounded by the jungle, but the village is much bigger than I had imagined; there is a big road with a lot of shops going through, a train station (wich is almost as big as the one in Thiruvananthapuram, the capital of Kerala with almost 1 million inhabitants!) nearby in Shornur. I will ask information about the Kutiyattam classes here and then go to Kochin for the Madhu Margi school (also for Kutiyattam).
The first night i was in India ( had to wait in Mumbai airport for a whole night, which was not very pleasant. In the morning i flew to Thiruvananthapuram, where Ewa picked me up. The busses make a lot of noise, but actually anyone makes as much as noise as possible when driving a vehicle. The city is different than I imagined, it actually looks like a village but a very big one. There are no bins and the houses are in bad condition.
Ok, there is a lot more to tell, but I will tell you next time, qn post some photos as well.
Have a great time there!
CU

5 opmerkingen:

Rob Rens zei

dag leo,

veel groetjes in het verre india, heel fijn om te weten dat je een blog aan het bijhouden bent. ik zal af en toe eens een kijkje komen nemen!

curry-rijke groeten

rob

Jeroen zei

Aaah hier is em toch is, wanneer komen de eerste foto's?
Nog altijd geen gemis naar joppie-saus en -burgers? ;)

Anoniem zei

namaste mere dost :-) blij te horen dat je ginder goed bent aangekomen ! stel je voor, ik heb hier speciààl voor jou een spiksplinternieuwe account aangemaakt... ik reken er dus wel op dat er af en toe iets nieuws op komt he :D ik vond het een hilarisch idee om je blog 'grote voeten' te noemen, maar michiel heeft me uitgelegd dat het toch wel iets anders betekent...
dikke zoen, en tot schrijfs
adinda

maarten zei

hey! veel heb ik niet te zeggen hoor. gewoon eens kijken of het me lukt hier iets onder te zetten. (want wat adinda kan,... ;) ) nog altijd op zoek naar lesgevers? da's goed, dan zijt ge nu al zeker van werkzekerheid voor binnen een paar maanden/jaren (pak maar jaren).

veel leute ginder ver in uw tropisch gat! en de groeten aan ewa en de (weibliche) crème de la crème van de brousse! (dame "blanche" zeker?)

slu! maarten.

leo zei

ah Rob! leuk u hier te zien!
Jeroen, eigenlijk was ik vandaag aan frieten aant denken, haha, het eten is wel sava ma nogal eentonig he... binnen een paar weken, als ik in dehli ben zal ik de joppieburger introduceren.
Adinda! mahapada is wel degelijk als grootvoet bedoeld, omdat da mijne bijnaam was op de summer school for spoken sanskrit :-p die vonden allemaal da ik zo rare voeten heb.
ja Maarten, wat uw creme de la... betreft, ik moet eerlijk zeggen da ik aangenaam verrast ben over het vrouwelijk schoon hier. maar aanraken mag niet, zelfs ni teveel kijken, denk ik toch...